Studenten Stephanie en Emma starten fundraising voor fysiotherapie in Tanzania

13 juli 2020
Studenten Stephanie en Emma starten fundraising voor fysiotherapie in Tanzania

SOMT University of Physiotherapy studenten Stephanie en Emma liepen de afgelopen tijd stage in een ziekenhuis in Tanzania. Een leerzaam en bijzondere periode. Ze vragen hierbij graag je aandacht voor een groeiend probleem die zij tegenkwamen.

Habari yako? (Hoe gaat het met je?)

We hopen dat iedereen nog in goede gezondheid verkeert en zich goed voelt. In deze onzekere tijden is het extra belangrijk om je heen te kijken en aandacht te besteden aan dierbaren. Zo ook naar mensen die zich niet gelijk in je naaste kring bevinden. Wij (Stephanie en Emma) hebben dit jaar 3 maanden stage mogen lopen in het KCMC ziekenhuis in Tanzania. Een heel bijzondere ervaring. Deze plek heeft ons geleerd om, onder omstandigheden met weinig hulpmiddelen, creatief te zijn om zo goed mogelijke zorg te leveren. De meest creatieve (en gekke) ideeën kwamen naar boven! Van trainen met plastic flessen gevuld met zand tot aan rolstoelracen naar de bovenste verdieping van het ziekenhuis.

Echter heeft COVID-19, net zoals hier in Nederland, ook daar zijn tol geëist. De investeringen van het ziekenhuis gaan nu naar het bestrijden van COVID-19, met alle gevolgen van dien voor de reguliere zorg. Wetende dat we niet veel kunnen betekenen voor de bestrijding van het virus, kunnen we wel helpen om de fysiotherapeutische zorg te ondersteunen. De fysiotherapie afdeling zouden we graag wat extra willen helpen met het inzamelen van geld voor dynabands, pulleys en het repareren van hun roeimachine en/of ergometer.

Met een fundraisingactie van onze kant hopen we toch met zijn allen een klein ‘steentje’ bij te dragen aan diegene die het juist extra goed kunnen gebruiken in deze tijd. Alle kleine beetjes helpen en worden gewaardeerd! Derhalve hopen wij dat jij/jullie/u een kleine donatie willen geven. Dit kan gedaan worden op NL42 RABO 0338 0218 92 t.n.v. SOMT University BV inz Tanzania.

Asante Sana Rafiki! (Heel erg bedankt mijn vriend!)