Home Nieuws Nieuwspagina

Vacature - Medewerker Studentenadministratie

21 april 2024
Vacature - Medewerker Studentenadministratie

Ben jij een administratieve duizendpoot? Werk je graag in een klein team?

Dan kan jij weleens onze nieuwe collega worden!

SOMT is een toonaangevend Nederlands opleidingsinstituut voor bachelor- en masteronderwijs op het gebied van fysiotherapie. Wij bieden de enige universitaire bacheloropleiding fysiotherapie in Nederland aan en ontwikkelen en verzorgen zowel masteropleidingen als bij- en nascholing voor fysiotherapeuten.

SOMT zoekt per direct een

Medewerker Studentenadministratie
24 - 40 uur

De werkzaamheden

Je verzorgt samen met twee collega’s de Studentenadministratie: van het eerste contact bij een open dag tot aan de diplomering (dit is een groot event). Je bent het aanspreekpunt voor alle studenten, cursisten, docenten en collega’s. Denk hierbij aan opleidingshoofden, module coördinatoren maar ook externe stagebegeleiders. Wij zijn het hart van het bedrijf!

Je bent o.a. verantwoordelijk voor:

• Verwerken van studieresultaten in OSIRIS.
  • Bewaken en signaleren van de studievoortgang per student.
  • Aanmaken van diploma’s en certificaten.
  • Maken van toetsroosters.
  • Bijhouden van de onderwijsplanning (lokalen plannen en eventuele wijzigingen doorvoeren).
  • Het beantwoorden van vragen via de e-mail, telefoon en aan de Studentenbalie.

Je lost vragen en problemen zoveel mogelijk zelf op. Hierbij wordt eigen initiatief verwacht. Verder ondersteun je de opleidingen met de uitvoering van organisatorische en administratieve taken. De lijntjes zijn zeer kort waarbij communicatie essentieel is. De Studentenadministratie heeft ook een facilitaire taak: zorgen dat lokalen ingericht zijn voor cursusdagen, opvangen van gastdocenten en cursisten en optreden als gastvrouw/-heer bij open dagen. Kortom, een veelzijdige baan waar geen dag hetzelfde is.

Een dag op de Studentenadministratie

Na het halen van een kopje koffie/thee start je de computer op, zet je de mail open en staat de radiozender op Qmusic. Om 08.30 uur gaat de telefoon, melden zich studenten/docenten bij de balie en scan je de mailbox op urgente zaken. Ondertussen zie je op de tv schermen dat er een lokaal dubbel is geboekt en ga je gelijk in de actie aangezien ons onderwijs om 09.00 uur start. De ochtend werk je de mailboxen bij en voer je de taken uit die daaruit voortkomen. Om 12.30 uur sluit de balie en gaan we gezellig gezamenlijk lunchen. In de middag begin je met het concept toetsrooster voor de vaardigheidstoets van de Master Manuele Therapie opleiding, scan je wederom de mailbox op urgente zaken en zorg je ervoor dat al het cursusmateriaal klaar staat voor de rest van de week. Ondertussen komt een opleidingshoofd langs met het lesrooster voor de komende maanden, welke je in de onderwijsplanning verwerkt. Voordat je naar huis gaat doe je nog een laatste check voor studenten aanmeldingen in OSIRIS. Heb je alles op orde…..tijd om naar huis te gaan want morgen is weer een nieuwe dag met waarschijnlijk weer andere werkzaamheden.

Het profiel

Wij zijn voor deze functie op zoek naar een ervaren administratief medewerker (HBO werk- en denkniveau) met gedegen kennis van Microsoft Office (Teams, Outlook, Word, Excel en PowerPoint). Ervaring met een studievoortgangssysteem zoals OSIRIS is een pré. Je bent nieuwsgierig, sociaal, accuraat, analytisch en beschikt over goede communicatieve vaardigheden zowel in het Nederlands als Engels.

Je krijgt energie om zaken voor studenten en docenten zo goed mogelijk te laten verlopen. Je werkhouding is proactief en oplossingsgericht: je organiseert je eigen werk en zoekt zo veel mogelijk zelf oplossingen voor de problemen waar je tegenaan loopt. Daarbij werk je nauw samen met collega’s van alle afdelingen.

Ons aanbod

SOMT is een ambitieuze, commerciële en professionele organisatie. Je werkt in een klein, betrokken team. Wij bieden een werkomgeving waarin eigen inbreng wordt gewaardeerd. Salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en passend voor de sector (min. € 2.400,- tot max. € 3.200,- per maand o.b.v. een fulltime dienstverband). We starten met een jaarcontract. Enige flexibiliteit ten aanzien van werkdagen en werktijden is in deze functie noodzakelijk.

Reageren

Ben je geïnteresseerd en pas je in het profiel? Mail dan je motivatie en je cv onder vermelding van het onderwerp ‘sollicitatie Medewerker Studentenadministratie’ z.s.m. doch uiterlijk op 10 juni 2024 naar Lotte Germans. Vragen over de procedure kun je ook via dit mailadres stellen.